Profesor w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM Filmoznawca, teatrolog Adres e-mail: kwk@amu.edu.pl |
|
---|---|
CURRICULUM VITAEEducation Professional History |
|
SCHOLARLY WORK Books Kozłowski, K. Faulstich, Werner, Estetyka filmu [Faulstich, Werner, The Aesthetics of Film], ed. and co-translator, (206 pp.), Biblioteka Przestrzeni Teorii, vol. 4, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2017. Kozłowski, K. Stanley Kubrick. Filmowa polifonia sztuk [Stanley Kubrick. Film Polyphony of the Arts], (530 pp.), Warsaw: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013, 2018. Kozłowski, K. ‘Barry Lyndon’ Stanleya Kubricka [Kubrick’s ‘Barry Lyndon’], (pp. 84), Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2006. Kozłowski, K. Opera i dramat muzyczny. Szkice [Opera and Musical Drama. Studies], (pp. 192), Poznańskie Studia Operowe, vol. 7, Poznań: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2006 . Kozłowski, K. Teatr i religia sztuki. ‘Parsifal’ Richarda Wagnera [Theatre and Religion of Art. ‘Parsifal’ by Richard Wagner], Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2004. Kozłowski, K. Podróże do piekieł. O eseistyce Bolesława Micińskiego, (pp. 204), Biblioteka Literacka Poznańskich Studiów Polonistycznych, vol. 2, Poznań: Wydawnictwo WiS, 1996. Books (as editor) Kozłowski, K. & T. Kowalski eds., (K. Kozłowski, Introduction), Szekspir. Teoria lancasterska – domysły i fakty [Shakespeare. Lancaster Theory – Guesses and Facts], (510 pp.), Warsaw: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. Kozłowski, K. & A. Igielska eds., Wagner, Richard, Dramaturgia opery. Wybór pism z lat 1871-1879 [Wagner, Richard, The Dramaturgy of Opera. A Selection of Writings from 1871-1879], (336 pp.), Gdańsk: Słowo Obraz Terytoria, [published 2011]. Kozłowski, K. ed., Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, 13-14 (2009/2010), (352 pp.). Kozłowski, K. ed., Lisiewicz, Teodozja, Wejście tylko dla służby. Komedia w trzech aktach, in Dramat i teatr emigracyjny po 1945 roku, eds. E. Kalemba-Kasprzak & D. Ratajczakowa, Wrocław: Wydawnictwo Wiedza o Kulturze, 1998. Articles Kozłowski, K. Wiersz o jesieni. O ‘Frantzu’ François Ozona [A Poem about Autumn. On François Ozon’s ‘Frantz’], Przestrzenie Teorii, vol. 32 (2019), pp. 77-92. Kozłowski, K. Heroizm vs. pragmatyzm. ‘What Lies Beneath’ Roberta Zemeckisa [Heroism vs. pragmatism. Roberta Zemeckis’s ‘What Lies Beneath’], in Heroica. Bohaterstwo w literaturze i kulturze europejskiej [Heroics. Heroism in European Literature and Culture], eds. A. Gawarecka, W. Szturc & E. Wesołowska, pp. 261-278, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2019. Kozłowski, K. Wagner’s ‘The Mastersingers of Nuremberg’, in Die Meistersinger von Nürnberg, ed. M. Arentowska, pp. 56-66, Poznań: Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, 2018. Kozłowski, K. ‘Brzmiało tak samo staro, a przecież było tak nowe’. ‘Śpiewacy norymberscy’ Richarda Wagnera [‘So Old and Yet So New’. Richard Wagner’s ‘Master Singers of Nuremberg’], in Die Meistersinger von Nürnberg / Śpiewacy norymberscy, ed. M. Arentowska, pp. 44-54, Poznań: Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, 2018. Kozłowski, K. ‘Ja jestem ty – ty jesteś ja!’. O ‘Matce Joanne od Aniołów’ Jarosława Iwaszkiewicza i Jerzego Kawalerowicza raz jeszcze [‘I Am You – You Are Me!’. On ‘Mother Joanna from the Angels’ by Jarosław Iwaszkiewicz and Jerzy Kawalerowicz], in Polska szkoła filmowa. Reinterpretacje i nawiązania [The Polish Film School. Re-intepretations and References], ed. W. Otto, pp. 137-146, Seria Filmoznawcza, vol. 28, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2018. Kozłowski, K. Dybuk w muzyce, operze i balecie. Znaczące reprezentacje [The Dybbuk in Music, Opera and Ballet. Significant Representations], in Dybuk. Na pograniczu dwóch światów [The Dybbuk. On the Border of Two Worlds], eds. M. Abramowicz, J. Ciechowicz & K. Kręglewski, pp. 247-256, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017. Kozłowski, K. ‘W życia wędrówce, na połowie czasu’. O ‘Burzy’ Paula Mazursky’ego [Midway in the Journey of Our Life. On ‘The Tempest’ by Paul Mazursky], in Lustra i echa. Filmowe adaptacje Williama Shekespeare’a [Mirrors and Echoes. Film Adaptations of William Shakespeare], ed. O. Katafiasz, pp. 235-244, Kraków: Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego, 2017. Kozłowski, K. Złoty kolor miłości. ‘The Age of Innocence’ Martina Scorsese [Love is Golden. On Martin Scorsese’s ‘The Age of Innocence’], in Złoty środek. Literatura wobec rozterek, niepokoju i poszukiwania równowagi [The Golden Mean. Literature in the Face of Dilemmas, Anxiety and the Search for Balance], eds. G. Raubo & K. Trybuś, pp. 329-341, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2017. Kozłowski, K. Wagner – fascynacja sceną [Wagner – Fascination with the Stage], in Teatralne przyjemności. Prace ofiarowane Profesor Elżbiecie Kalembie-Kasprzak [Theatrical Pleasures. Works for Professor Elżbieta Kalemba-Kasprzak], eds. E. Guderian-Czaplińska & K. Kurek, pp. 129-140, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne, 2017. Kozłowski, K. Symbole, opera i Bettelheim [Symbols, Opera and Bettelheim], in Miraże identyfikacji. Libretto w operze XX i XXI wieku [Mirages of Identification. Libretto in the Opera of the 20th and 21st Centuries], eds. A. Borkowska-Rychlewska & E. Nowicka, pp. 235-244, Poznań: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2015. Kozłowski, K. Muzykologia artystów: Thrasybulos G. Georgiades & Stefan Kunze [Musicology of the Artists Thrasybulos G. Georgiades and Stefan Kunze], (co-translator) Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 25 (2015), pp. 13-23. Kozłowski, K. ‘Zdjęcie demona w namiocie króla’. ‘Ramajana’ i ‘Raavan’ Maniego Ratnama [Pictures of a Demon in the King’s Tent. ‘Ramayana’ and ‘Raavan’ by Mani Ratnam], in Od ‘Ramajany’ do ‘Slumdoga’. Filmowe adaptacje literatury indyjskiej [From ‘Ramayana’ to ‘Slumdog’. Film Adaptations of Indian Literature], pp. 15-27, eds. G. Stachówna & T. Szurlej, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. Kozłowski, K. Jerzy Wójcik – estetyka światła [The Aesthetics of Light], Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 23 (2014), pp. 249-257. Kozłowski, K. Madryt malarski i filmowy. O ‘Duchach Goi’ Miloša Formana [Madrid on Canvas and in Film. About Miloš Forman’s “Goya’s Ghosts”], Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 21 (2013), pp. 115-126. Kozłowski, K. Media średniowiecza: błazen [The Jester as Media in the Middle Ages], in: Ko-mediana. Prace dedykowane Profesor Dobrochnie Ratajczakowej [‘Co-media’. Works Dedicated to Professor Dobrochna Ratajczakowa], eds. E. Guderian-Czaplińska & K. Kurek, s. 315-324, Biblioteka Literacka ‘Poznańskich Studiów Polonistycznych’, vol. 6, Poznań: Wydawnictwo ‘Poznańskie Studia Polonistyczne’, 2013. Kozłowski, K. Summa Aesthetica, Summa Theologica, in Richard Wagner, ‘Parsifal’, ed. M. J. Stankiewicz, pp. 30-35, Poznań: Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki in Poznań, 2013. Kozłowski, K. ‘Wagner w kraju bez Wagnera’. O polskiej recepcji ‘Pierścienia Nibelunga’ [‘Wagner in a Land Without Wagner’. On the Polish Reception of ‘The Ring of the Nibelung’], in Horyzonty opery [Opera Horizons], eds. D. Ratajczakowa & K. Lisiecka, pp. 131-137, Poznań: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2012. Kozłowski, K. Szekspir, Lancashire i katolicyzm [Shakespeare, Lancashire and Catholicism], in Kozłowski, K. & T. Kowalski eds., Szekspir. Teoria lancasterska – domysły i fakty [Shakespeare. Lancaster Theory – Guesses and Facts], pp. 5-50, Warsaw: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. Kozłowski, K. Wagner – kompozytor i teoretyk sztuki [Wagner – Composer and Theorist of Artistic Works], in Kozłowski, K. & A. Igielska eds., Wagner, Richard, Dramaturgia opery. Wybór pism z lat 1871-1879 [Wagner, Richard, The Dramaturgy of Opera. Collection of Works 1871-1879], pp. 5-38 and 265-275, Gdańsk: Słowo Obraz Terytoria, [published 2011]. Kozłowski, K. Co to jest medium? [What Is a Medium?], Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 15-16 (2011), pp. 203-209. Kozłowski, K. Steven Spielberg – kino autobiograficznych metafor [Steven Spielberg – Cinema of Autobiographical Metaphors], Kwartalnik Filmowy, no. 73 (2011), pp. 175-189. Kozłowski, K. ‘Czarodziejska góra’. Marii Zmarz-Koczanowicz amerykański portret Czesława Miłosza [‘The Magic Mountain’. Maria Zmarz-Koczanowicz – An American Portrait of Czesław Miłosz], in Zobaczyć siebie. Polski film dokumentalny przełomu wieków [To See Your Self. Polish Documentary Films at the turn of the Century], eds. M. Jazdon & K. Mąka-Malatyńska, pp. 195-204, Poznań: Centrum Kultury Zamek, 2011. Kozłowski, K. Dahlhaus – Kunze: dwugłos o dramacie muzycznym Richarda Wagnera [Dahlhaus – Kunze: Two Voices on Richard Wagner’s Musical Drama], Przestrzenie Teorii, vol. 13 (2010), pp. 117-131. Kozłowski, K. Wagner in einem wagnerlosen Land. Auf dem Kopfsteinpflaster der ‘Ring’-Rezeption in Polen [Wagner in a Country without Wagner. The Rocky Road Towards the ‘Ring’ in Poland], in Richard Wagner’s ‘Ring des Nibelungen’. Europäische Traditionen und Paradigmen, ed. I. Schmid-Reiter, pp.151-160, Schriften der Europäischen Musiktheater-Akademie, vol. 8, Regensburg: ConBrio Verlagsgesellschaft, 2010. Kozłowski, K. Herbert i Popper [Herbert and Popper], in Literatura a filozofia [Twixt Literature and Philosophy], eds. B. Sienkiewicz & T. Sobieraj, pp. 31-42, Poznań: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2010. Kozłowski, K. Muzyka i horror. ‘Lśnienie’ Stanleya Kubricka [The Kubrick Horror Show: Making Music in ‘The Shining’], Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 13/14 (2009/2010), pp. 47-64. Kozłowski, K. ‘Łaskawość Tytusa’ Wolfganga Amadeusza Mozarta albo przemiany klasycyzmu [Mozart’s ‘Clemency of Titus’ – Classicism Transformed], Res Facta Nova. Teksty o muzyce współczesnej, no. 10 [19] (2008), pp. 115-125. Kozłowski, K. Między dziełem a sceną. O reformującej roli dramatów muzycznych Richarda Wagnera [Between the Work and the Stage. On the Reformative Role of Richard Wagner’s Musical Dramas], Przestrzenie Teorii, nr 10 (2008), pp. 19-29. Kozłowski, K. Salvation in Love. ‘Tristan und Isolde’ by Richard Wagner, in Theme Issue: Music – Erotica – Culture, eds. M. Jabłoński & R. J. Wieczorek, pp. 109-127, Interdisciplinary Studies in Musicology, vol. 6, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2007. Kozłowski, K. Muzyka i (auto)biografia. Johannesa Brahmsa koncepcja muzyki poetyckiej [Music and (Auto)biography. Johannes Brahms’ Conception of Poetic Music], in Biografie romantycznych poetów [Biographies of Romantic Poets], eds. Z. Trojanowiczowa & J. Borowczyk, pp. 219-231, Poznań: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2007. Kozłowski, K. ‘Muzyka przyszłości’. ‘Parsifal’ Hansa Jürgena Syberberga [Music of the Future. ‘Parsifal’ by Hans Jürgen Syberberg], in Kino wobec sztuk. Związki – inspiracje – przenikanie [Cinema and art. Associations – Inspirations – Permeation], eds. D. Skotarczak & J. Nowakowski, pp. 95-101, Poznań: Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, 2007. Kozłowski, K. Wandlung des Prometheischen. ‘Parsifal’ – das letzte Musikdrama von Richard Wagner, Studia Niemcoznawcze, no. 32 (2006), pp. 221-227. Kozłowski, K. Spór z Heglem. Ernsta Hansa Gombricha refleksja nad historią [Gombrich Reflections on History. The Polemic With Hegel], in O historyczności [On Historicality], eds. K. Meller & K. Trybuś, Poznań: Wydawnictwo ‘Poznańskie Studia Polonistyczne’, pp. 143-149, Biblioteka Literacka ‘Poznańskich Studiów Polonistycznych’, vol. 46, 2006. Kozłowski, K. Ein ‘musikalischer Miniaturist’. Über den Fragmentcharakter der Leitmotivtechnik Richard Wagners, in Das Fragment im (Musik-) Theater. Notwendigkeit und/oder Zufall? Vorträge und Materialien des Salzburger Symposions 2002, eds. P. Csobádi, G. Gruber, J. Kühnel, U. Müller, O. Panagl & F. V. Spechtler, pp. 333-341, Wort und Musik, vol. 55, Anif-Salzburg: Verlag Mueller-Speiser, 2005. Kozłowski, K. Ein Aufenthalt in Berlin. Witold Gombrowiczs Nachdenken über die Deutschen, in Stereotyp und Geschichtsmythos in Kunst und Sprache. Die Kultur Ostmitteleuropeas in Beiträgen zur Potsdamer Tagung, 16.-18. Januar 2003, eds. K. Berwanger & P. Kosta, pp. 509-517, Vergleichende Studien zu den Slavischen Sprachen und Literaturen, vol. 11, Frankfurt am Main et al.: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften, 2005. Kozłowski, K. Zbawienie w miłości (‘Tristan i Izolda’ Richarda Wagnera) [Salvation in Love (‘Tristan and Isolde’ by Richard Wagner], Res Facta Nova. Teksty o muzyce współczesnej, no. 8 [17] (2005), pp. 57-71. Kozłowski, K. Medea w micie i literaturze [Medea in Myth and Literature], in Łaciuk, J., Medea. Balet w jednym akcie i 12 obrazach [Łaciuk’s Medea. A Ballet in One Act and Twelve Pictures], ed. M. Stankiewicz, pp. 8-12, Poznań: Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, 2005. Kozłowski, K. Piliński Stanisław, in Die Musik in Geschichte und Gegenwart. Allgemeine Enzyklopädie der Musik begründet von Friedrich Blume, zweite neubearbeitete Ausgabe, ed. L. Finscher, pp. 580-581, Personenteil, vol. 13, Kassel et al.: Bärenreiter-Verlag, Basel et al.: Metzler-Verlag, 2005. Kozłowski, K. Beethoven i chuligani. ‘Deszczowa piosenka’ w ‘Mechanicznej pomarańczy’ Stanleya Kubricka [Beethoven and the ‘Droogs’. ‘The Rain Song’ in ‘A Clockwork Orange’], in W teatrze piosenki [The Theatre of Song], eds. I. Kiec & M. Traczyk, pp. 139-145, Biblioteka Literacka ‘Poznańskich Studiów Polonistycznych’, vol. 43, Poznań: Wydawnictwo ‘Poznańskie Studia Polonistyczne’, 2005. Kozłowski, K. Muzyka i film. ‘Amadeusz’ Miloša Formana [Music and Film. ‘Amadeus’ by Miloš Forman], in Filmowa Akademia Młodych. Vademecum Nauczyciela 2 [Film Academy for the Young. A Teacher’s Vade Mecum 2], ed. K. Pawłowska, pp. 77-79, Poznań: Poznańska Fundacja Filmowa, 2005. Kozłowski, K. Geniusz i opera. Ryszarda Wagnera pisma z teorii opery i dramatu muzycznego [The Romantic Genius and Opera. Richard Wagner’s Essays on the Theory of Opera and Music Theatre], in Teorie opery [Theories of Opera], ed. M. Jabłoński, pp. 137-160, Prace Komisji Muzykologicznej, vol. 16, Poznań: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 2004. Kozłowski, K. Życie w mroku. O ‘Niebezpiecznych związkach’ Stephena Frearsa [Life in the Dark. On Stephen Frears’ ‘Dangerous Liaisons’], Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 3/4 (2004), pp. 33-41. Kozłowski, K. Finał idylli w Tribschen. Nietzsche contra Wagner [The End of Arcadia in Tribschen. Nietzsche contra Wagner], Poznańskie Studia Polonistyczne, no. 10 [30] (2003), pp. 197-211. Kozłowski, K. Mozart – Bergman: Two Overtures to ‘The Magic Flute’, in Music and Film, eds. D. Fredericksen, M. Hendrykowska & M. Hendrykowski, pp. 69-82, Seria Filmoznawcza, vol. 2, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2002. Kozłowski, K. Bilder der ‘Zauberflöte’. Ingmar Bergmans filmische Transponierung von Mozarts Oper, in Das Musiktheater in den Auidovisuellen Medien. „…ersichtlich gewordene Taten der Musik”. Vorträge und Materialien des Salzburger Symposions 1999, eds. P. Csobádi, G. Gruber, J. Kühnel, U. Müller, O. Panagl & F. V. Spechtler, pp. 184-195, Wort und Musik, vol. 48, Anif-Salzburg: Verlag Mueller-Speiser, 2001. Kozłowski, K. Das Arkadien der Künstler. Über Benjamin Brittens ‘Der Tod in Venedig’, in Mahagonny. Die Stadt als Sujet und Herausforderung des (Musik-)Theaters. Vorträge und Materialien des Salzburger Symposions 1998, eds. P. Csobádi, G. Gruber, J. Kühnel, U. Müller, O. Panagl & F. V. Spechtler, pp. 469-488, Wort und Musik, vol. 44, Anif-Salzburg: Verlag Mueller-Speiser, 2000. Kozłowski, K. ‘Czyściec prostszy jest niż Plato’ (‘Fiorenza’ Tomasza Manna) [‘Purgatory is Simpler Than Plato’ (Thomas Mann’s ‘Fiorenza’)], in Na schodach Klio. Jedenaście ćwiczeń z myśli o dramacie historycznym [Cleo Taking the Stairs. Eleven Exercises From Reflections on Historical Drama], eds. I. Kiec & D. Ratajczakowa, pp. 105-120, Biblioteka Literacka ‘Poznańskich Studiów Polonistycznych’, vol. 19, Poznań: Wydawnictwo ‘Poznańskie Studia Polonistyczne’, 1999. Kozłowski, K. ‘Czarna maska’ Krzysztofa Pendereckiego. Ku teorii dzieła operowego [Krzysztof Penderecki’s ‘Black Mask’. Towards a Theory of Opera Works], in Opera polska w XX wieku [Polish Opera in the 20th c.], eds. M. Jabłoński, H. Lorkowska & J. Stęszewski, pp. 105-113, Prace Komisji Muzykologicznej, vol. 9, Poznań: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, 1999. Kozłowski, K. O libretcie, przemianach w jego rozumieniu i jedności dramatu muzycznego [The Libretto: Profound Changes in Comprehension and Musical Drama Unity], Poznańskie Studia Polonistyczne, no. 5 [25] (1998), pp. 301-324. Kozłowski, K. Kłopoty z Girardem [The Trouble with Girard], Poznańskie Studia Polonistyczne, no. 5 [25] (1998), pp. 337-348. Kozłowski, K. Teodozji Lisiewicz komedia o zmienności losu [Teodozja Lisiewicz – A Comedy on the Fickleness of Fate], in Dramat i teatr emigracyjny po 1945 roku [Emigre Works of Stage Post 1945], eds. E. Kalemba-Kasprzak & D. Ratajczakwa, pp. 297-303, Wrocław: Wydawnictwo Wiedza o Kulturze, 1998. Kozłowski, K. Jerzy Stempowski, in Encyclopedia of the Essay, ed. T. Chevalier, London-Chicago 1997, pp. 815-816. Kozłowski, K. ‘Bóg ponad Bogiem’. O ‘Viridianie’ Luisa Buñuela [‘God Beyond God’. On ‘Viridiana’ by Luis Buñuel], w: Poloniści o filmie [Scholars of Polish on Cinema], ed. M. Hendrykowski, pp. 112-123, Biblioteka Literacka ‘Poznańskich Studiów Polonistycznych’, vol. 6), Poznań: Wydawnictwo WiS, 1997. Kozłowski, K. Bohaterowie, świadomość i konieczność [Protagonists, Awareness and Need], in Od symbolizmu do post-teatru [From Symbolism to Post-Theatre], ed. E. Wąchocka, pp. 171-173, Warszawa: Fundacja Astronomii Polskiej, 1996. Kozłowski, K. Weryzm i efekt [Realism and Posturing], in Puccini, G., ‘Tosca’ [‘Tosca’ by Puccini], ed. K. Liszkowska, pp. 20-23, Poznań: Wydawnictwo ARS NOVA, 1996. Kozłowski, K. W poszukiwaniu substancji człowieka [In Search of Man’s Substance], in Czytanie Herberta [A Reading of Herbert], eds. P. Czapliński, P. Śliwiński & E. Wiegandt, pp. 92-103, Poznań: Wydawnictwo WiS, 1995. Translations Faulstich, W. Teoria systemu społecznego obieegu literatury [Theory of the Social System of Literature Circulation], Przestrzenie Teorii, vol. 32 (2019), pp. 435-451. Kunze, S. Koncepcja dramatyczna a związek muzyki ze sceną w ‘Tannhäuserze’ Richarda Wagnera [The Dramatic Compass: Music’s Association with the Stage from Wagner’s ‘Tanhauser’, Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 25 (2015), pp. 155-175. Faulstich, W. & R. Strobel, ‘Uksiążkowienie’ jako problem estetyczno-medialny. ‘Obcy – ósmy pasażer Nostromo’ – studium przypadku [‘Novelisation’ as an Aesthetic and Media Issue: ‘Alien’ – a Case Study], Przestrzenie Teorii, vol. 21 (2014), pp. 231-259. Faulstich, W., Erotyka pieniądza [The Erotic Edge to Money], Przestrzenie Teorii, vol. 19 (2013), pp. 185-200. Mungen, A., Filmy dla muzyki. Edgard Varèse i Bill Viola [Cinema for Music. Edgard Varèse and Bill Viola], Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 13/14 (2009/2010), pp. 29-46. Faulstich, W., Muzyka i medium. Szkic historiograficzny od początku do dzisiaj [Music and Media. A Historiographic Outline from the Beginning to the Present], Images. International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, no. 13/14 (2009/2010), pp. 13-28. |